De Jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KaiisinSuriname - WaarBenJij.nu De Jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van KaiisinSuriname - WaarBenJij.nu

De Jungle

Door: Kai Bartels

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Ik ben hier nou totaal al 6 weken en ik begin steeds meer plek hier te vinden in Suriname. Het gaat al een stuk beter op de stage school waar ik op zit en ik ben al redelijk gewend aan de cultuur. We hadden ook een trip gemaakt. Normaal bestaat een trip uit een gezelschap van 20 mensen of meer. Wij gingen met 6 man op trip inclusief onze reisleider. We moesten 8 uur reiden in een zweterige bus om bij onze bestemming te komen. De wegen waren erg hobbelig en er zaten heel veel gaten in de weg. Ik vond het eerlijk gezegd al bizar dat er wegen waren in dit onbewoonde gebied. We reden soms wel 4 uur zonder iemand tegen te komen. De wegen zijn natuurlijk aangelegd voor de bos- en mijnbouw. Suriname verdient erg veel geld aan deze sectoren. Maar op deze wegen voelde je, je pas echt alleen en afgesloten van de bewoonde wereld. Af en toe stopte we als onze gids een gekke vogel had gespot bijv. de zwarte gier. Onze gids was echt een top vent en hij reed zonder vermoeid te worden 8 km. aan een stuk.

Toen we eenmaal bij onze bestemming aankwamen was er alleen een bruggetje. we hingen onze hangmatten aan een aantal bomen en dat was het dan met het comfort. Onze gids had op de weg heen een giftige slang doodgereden (met opzet). Ik was daar een beetje huiverig over. Stel je voor dat zo'n slang bij ons kamp zou komen (de beesten zijn namelijk dodelijk). Onze gids gooiden ook alleen een lijn met een haak in de kreek. Hij zei dat hij ging proberen om een piranha te vangen. De piranha zouden we de volgende dag eten. Ik dacht dat hij een grapje zou maken maar hij was bloedserieus. We gingen vroeg naar bed om heel vroeg in de ochtend in de morgen dieren te gaan spotten.

de volgende ochtend gingen we dieren spotten, dit was om half 5 in de ochtend. Het was nog pikkedonker en daar gingen we dan met onze zaklampen opzoek naar dieren. We hebben heel veel kikkers en padden gezien. Ik heb het dan niet van die groene kikker, nee kikkers in de gekste kleuren. Ook kwamen we weer zo'n giftige slang tegen. Een absoluut hoogtepunt was het zien van een miereneter. Deze miereneter had zich in een boom verstopt.

Toen we terug kwamen bij het kamp hadden we twee vette piranha's gevangen. Ik vond het echt bizar om die beesten van dicht bij te zien. De vissen zijn ook enorm groot. Onze gids zij dat Trijntje Oosterhuis degene is die de grootste piranha had gevangen (zij was met hem op trip mee).
We hebben deze piranha's opgegeten en ik kan je vertellen die gekke beesten smaken heerlijk.

Toen we terug reden naar ons huis zijn we ook nog een regenboog boa tegengekomen. Dit was absoluut het hoogtepunt van de trip. Onze gids had hem gevangen (ja het was een hij dat heeft onze gids gechekt en terwijl hij dit chekte heeft de slang hem helemaal onder gescheten de hele terug weg rook de bus erna). We zijn ook met het beestje op de foto geweest. Dit was echt geweldig.

Waarom was deze trip nou speciaal? We gingen met een hele kleine groep in een gebied waar werkelijk geen hond te bekennen is. Je voelt je op dat moment zo klein en dan zie je pas hoe machtig de natuur is. Ik heb me maar een keer kleiner gevoeld in de natuur en dat was toen ik op een berg van 3200 m. stond. Dat natuur gevoel is onbeschrijfelijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

verkiezingen

16 Mei 2015

De Surinaamse vrouw

01 April 2015

Verschillende bevolkingsgroepen in Suriname

14 Maart 2015

De Jungle

28 Februari 2015

Het verloop

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3544

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: